RAPTOR HYDRO s mulčovačem - možná tam jsou i brambory

Zveřejněno: 19. 8. 2021, autor: Bronislav Malý, přečteno: 2 324✕

Mám-li Raptora k dispozici, je třeba ho využít, kde se dá a co nejvíc vyzkoušet na vlastní ruce, co v něm opravdu je. Předat to Vám seriózním čtenářům a pokusit se mu vychytat "blechy". 

No hned úvodem musím říci, že s tím vychytáváním blech byl problém, protože jich opravdu moc není. Berme to tak, že je to stroj a jako každý má svoje plusy i mínusy. Bez ohledu na zemi původu a cenu. Jen osel si myslí, že vyrábí bezvadné a dokonalé stroje. Ale postupně se k tomu dostanu. 

Bylo třeba zmulčovat místo, kde byly řádky brambor. Že je to řádně zarostlé mi není třeba nějak zdůrazňovat, to vím i bez nápovědy. Ovšem pro účely článku a snad i důkazu, co Raptor zvládne, ideální - možná až moc.

20210810_170529    20210810_170531    20210810_170918

Složení a výška "vegetace" už neumožňovala jen tak do ní najet RAPTORem a v klidu se jen držet řidítek a  zpracovávat. Tady se již projevovala její síla odporu a mulčovač na ní jen najíždí a když se zakousne, je to takový okamžitý energetický nárok, že to motor neustojí. Po svých zkušenostech s jiných porostů tento způsob neustojí ani motor Honda GXV 390 na mulčovači F 700 HYDRO- HURICANE a udusí se. On by to totiž neustál asi žádný jiný motor. Jen naznačuji, že je třeba používat hlavu při sečení extrémů. Takže jsem první jetí v porostu vedl stroj adaptérem vzhůru a bral to tak nějak "na hrubo". Podle mne jediná možnost, jak sebe a stroj trápit co nejmíň a aby práce měla nějakou plynulost. 

20210810_171844    20210810_171901    20210810_171905

Takže se zvýšeným jedním směrem a po tom samém místě zase zpět, tentokrát už v normální pracovní poloze a dočistit trčící stvoly zbytků. Raptor díky rozchodu jede pěkně po vrchu kopců brambor a díky trubkovému rámu mulčovacího krytu už opravdu postačí za strojem jen jít. Kryt jede tím rámem pekně po vrcholech kopců brambor, nikam se nezarýrá, prostě paráda. Z toho rámu jsem fakt unešenej. Jsem vlastníkem  F-550 HURICANE a něco takového mi na něm prostě chybí. S F-550 seču brambory od roku 2016 tak snad mám už trošku zkušeností na srovnávání. 

20210810_174337    20210810_171850    20210810_174837

No a výsledek? Jasně, poseklo se to. První dvě fotky ihned po akci a poslední po 24 hodinách. Slunce se postaralo. 

 20210810_174441    20210810_174452    20210811_144617 

Ještě nějaký den a projede se to radličkama - "zavřenýma" radličkama, víc a pěkně se orýsují řádky. Až se brambory zatáhnou, může se vyorávat. I když - jako bych to slyšel, jestli v tom bordelu můžou být nějaký kloudný brambory!!  Tak s tím jsem počítal, vzal rycí vidle a někde v prostředku udělal kontrolní "odběr". Výsledek? Dám fotku a posuďte sami. 

20210814_113131

No a máme zde moje obvyklé okénko - shrnutí toho, jak to vidím já.

Hned a na rovinu říkám, že Raptora s jiným - slabším  motorem bych nechtěl. Ten Kohler mu prostě sedí a je to takové výkonové minimum. Třeba Honda GXV 270 by byla snad ještě lepší volba, ale jak známo, tento motor již delší dobu není v nabídce. Bez náhrady. Takže když Raptora  tak jedině s Kohlerem. Další plus - trubkový rám kolem mulčovacího krytu. Díky hydrostatické převodovce je k dispozici plynulá regulace rychlosti pojezdu a pohodlná manipulace se strojem při otočkách. Žádná pevná osa. A to věřte, že je to úplně jiná práce. Když se tak zamyslím, Raptor s mulčovacím adaptérem je taková malá F-700 HYDRO plus možnost k němu připojit další aktivní pracovní adaptéry. Je k němu i vozík na 200 kg nebo sulka a ty mají "papíry" na silnici, takže legální provoz na pozemních komunikacích třetích tříd a místních komunikacích za nesnížené viditelnosti. Prosím vás, co je snížená viditelnost je přesně zakotveno v zákonu o provozu na pozemních komunikacích a protože k provozu Raptora je potřeba nějaký ten řidičák, měl by každý řidič přesně vědět, oč jde. Já se omlouvám, ale nějaké zásadní provozní nedostatky jsem prostě nenašel. Jasně, výměna adaptérů není beznářaďová, ale ty čtyři šrouby snad nebudou taková překážka, práce na pár minut a jde to v jednom vyměnit i na louce. Nejhorší je vždycky ta první výměna, pak už je člověk jen rychlejší. No však Vy to na FB skupině proberete, jen Vám řeknu, někteří jsou teda fakt dárečci.  Zcela obecně -  nechápu, jak se jakkoli můžou vyjadřovat lidé,  jejichž vlastní zkušenost s nějakým daným strojem je jedna velká nula, ale zato Franta v hospodě povídal . . . prostě vědí všechno hned na první dobrou a nejlíp. Buďte prosím trošku soudní a mlčet, není hanba, nemůže mít každý od všeho klíče, nejlépe dvoje. Až na výjimky. 

To už jsem se ale moc rozkecal a dost mimo článkové téma. 

Přeji bohatou úrodu toho, co máte ještě v zemi. 

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.

Související články