OSTATNÍ

A co ta nová Honda GCV 200? Aneb setkání dvou generací

Motory Honda mají na strojích Vari dlouholetou tradici po několik desetiletí. Po oznámení Kohlera CV224 zůstaly ostatní nové motorizace pro pohonné jednotky tak trochu ve stínu. XP-200A jako dostupný motor dobrých vlastností pokračuje ve šlépějích starého XP-200. Zmiňovaný Kohler je profi motor pro každodenní nasazení, no a co Honda GCV 200? Je stejně dobrá jako její předchůdce? Jak je výkonná? Začalo mi to vše vrtat hlavou. Nic naplat, musím si motor zapůjčit, vyzkoušet, ať znám odpovědi. Tak jdeme na to!

VARI jako nástroj k duševní pohodě

Je konec prosince roku 2020. Sedím nad laptopem a přejímám. Co vše bylo před rokem jinak. Co vše jsme brali automaticky, co pro nás bylo minimálně vzácné a teď to nemáme. V zimním období, jako máme teď, kdy je více bláta, než památky po sněhu je to o to těžší srovnat se se složitostí doby. Ale přece jen je ve mně jiskřička naděje a těšení se na tu pravou zimu, kterou známe z ladových obrázků a pak zase na jaro, až vše pokvete, půda začne vysychat...

Čerpadlo zvládne vše

Vždy jsem obdivoval horské farmy v Alpách, kde se k hnojení horských luk používá statková kejda. Pomocí speciální hadice, dlouhé třeba i 1000 metrů a obřího čerpadla na náhonu traktoru se obsah jímek rozstřikuje po pozemcích. U nás se to bez cisterny nezvládne. A možná, že zvládne!       

EGO s velkým E, nebo spíš s velkým JO!

Celá léta používáme pro sekání trávy sekačky  s benzínovým motorem. Celá léta si myslím, že je to normální a nejlepší. To vše do okamžiku, kdy jsem se poprvé , letos v únoru, seznámila s řadou Ego. Hned na první pohled, jsem věděla, že především sekačku, musím nutně vyzkoušet.  A to se povedlo koncem června tohoto roku. Dostala jsem na odzkoušení sekačku LM 1900E-SP se záběrem 47 cm, propracovaný Multitool, který obsahuje základní dvourychlostní pohonnou jednotku PH1440E, dále vyžínací strunovou hlavu STA1500, nůžky na živý plot HTA 2000 a řetězovou prořezávací pilu PSA1000. Další nástavce jako kartáč, kultivátor či vyžínací kotouč jsme netestovala. Používala jsem baterie a nabíječky BA 2800 T, 5 Ah a BA5600T 10 Ah.

Lehké jako peříčko

Asi každý, kdo pěstuje na zahrádce víc než jen trávu a je současně majitelem VARI stavebnicového systému ví, že k přestavení malotraktoru na rotavátor je potřeba opravdu celého muže. Ne-li dva, když má osazeny kola nejen vnějším, ale i vnitřním závažím. V tomto případě má jedno takto zatížené kolo hmotnost celých 45 kg, cože je pro těžší polní práce, ale i pro dopravu v náročných podmínkách skvělé. Při přestavbě jsou tyto kilogramy malinko na obtíž, jelikož se sundání kola a nasazení ústrojí rotavátoru na osu Globalu stává pro jednoho náročným úkolem. A jelikož rotavátor je ve využití téměř nejčastější nářadí, mnoho lidí uvažovalo, jak si tuto práci ulehčit.