Jsem jen obyčejný spokojený uživatel Vari - systému. Jsem s ním spokojen již 27 let. Rád se podělím s ostatními o zkušenosti při používání strojů Vari, tedy budu ponejvíce psát o těch strojích či adaptérech, které jsem "měl v ruce".
Zveřejněno: 8. 10. 2021, autor: Bronislav Malý, přečteno: 3 167✕
Měl jsem předpokládat, že s příchodem nové motorové jednotky PJXP 200 se bude diskutovat o jeho kvalitě hlavně se bude srovnávat a předchozí pohonnou jednotkou. Mohu Vám směle říci, že se nic k horšímu neudálo! Nikde se na ničem oproti předchozí verzi nešetřilo a vše je jak má být. Tedy bavíme se o srdci motoru - klikové skříni, klikové hřídeli a jejím uložení, válci a ventilovému rozvodu. Takže klikovka má stále valivé ložisko, válec je pořád litinová vložka, ventilový rozvod má stále kovanou a broušenou vačkovou hřídel. To jsou ta nejzákladnější a nejdůležitější technická řešení, která by asi každý chtěl u svého motoru mít, protože to značí dlouhou životnost a provozní spolehlivost. Pak je z fotek vidět fitr paliva, který je v nádrži, takže není pravda, že palivové vedení nemá fitr a dostat se k němu dá po odpojední hadičky od nádrže.
Já už nevím, co bych k tomu mohl dále napsat. V galerii pod článkem jsou fotky všeho o čem píšu. Je to takový mini článek, spíše doplnění mého předchozího článku k tomuto motoru. Snažím se vnímavým osvětlit a ukázat jak to v tom motoru je a aby měli lepší orientaci při rozhodování jaký motor zvolit ve své motorové jednotce. Tento motor je totiž opravdu zajímavou variantou volby.
Na závěr mi dovolte, abych Vám popřál mnohlo pěstitelských úspěchů v letošním roce a hlavně pevné zdraví, přátelé.