RAPTOR HYDRO a obraceč sena

Zveřejněno: 12. 8. 2021, autor: Bronislav Malý, přečteno: 2 443✕

Po sečení bubnovou sekačkou nejčastěji přichází na řadu obraceč. Raptor má k dispozici pásový obraceč sena. 

Jak víte, za účelem úklidu jsem posekl, jak to nazvat, no prostě "bordel". Omlouvám se za oslovení, ale nenapadá mě, jak jinak to nazvat. Takže posečeno je, ale co s tím dál? Během několika deštivých dnů jsem vymyslel, že to nařádkuju a poklidím z místa pryč. 

Zapojil jsem do toho RAPTOR HYDRO s Kohlerem a k němu jsem připojil pásový obraceč sena.

IMG_20210806_145406   IMG_20210806_145411   IMG_20210806_145426

Samotné předělání adaptérů - z bubnové sekačky na pásový obraceč - je zvládnutelné v jednom člověku a celkem v klidu. Usuzuji tak z toho, že když jsem to zvládl já, není důvod, aby to nezvládl kdokoli také jiný. Po montáži jsem seřídil přední vodící otočná kola obraceče a hurá na to!!  

IMG_20210806_145438   IMG_20210806_145440    IMG_20210806_150403

Vzhledem k tomu, že to není běžná louka s trávou na seno, očekával jsem cokoli, ale žádné překvapení se nekonalo. Obraceč si se stonky jako dráty (heřmánek) poradil jako s každou jinou posečenou hmotou. O motoru a jeho výkonu to tentokrát moc nebylo, zato to bylo o otáčkách obraceče a rychlosti pojezdu. Díky hydrostatické převodovce si, do určité míry, lze "hrát" s otáčkama motoru a tedy i s otáčkama obraceče při slučné pojezdové rychlosti. Jde to samozřejmě i opačně - tedy maximální otáčky na obraceči a minimální na pojezdu. Jo, tohle řešení pojezdu a pohonu se mi opravdu líbí a skýtá dokonalé přizpůsobení se podmínkám. To platí i pro obraceč vůči Raptoru. Není na pevno, ale dokáže se vyklánět kolem osy jízdy a tím oba dobře kopírují tetén a nedochází k nějakému křížení v konstrukci. 

IMG_20210806_150407    IMG_20210806_150413    IMG_20210806_150423

IMG_20210806_150626    IMG_20210806_151033    IMG_20210806_151544

IMG_20210806_151542    IMG_20210806_150633    IMG_20210806_152812

Při úvahách co s těmi řádky a jak nejlíp to poklidit mě cosi napadlo a dopadlo to takto.

20210807_154448

A teď trošku technické okénko.

Jak je vidět především na videu, spousta "vaty" ve vzduchu. Na motoru, na obsluze a i ve vzduchovém  fitru. Na krytu motoru postačí rukou smést. Co motor nasaje, to vyfoukne ven, nic se v chladící cestě neusazuje a nezanáší. No a fitr? Kryt filtru je konstruován tak, aby nasávaný vzduch předčistil cyklonovým efektem proudění, ale výstupní otvor tohoto předčištění je malý na to, aby tama ta "vata" prošla. Takže projdou jen větší zrnka prachu. Ale obecně je to dobrý pomocník s předčištěním, jen na tento můj případ se nehodící. Pak máme jako předfitr molitanovou manžetu na fitru a pak je samotný papírový skládáný válcový fitr. Za ten molitanový límec jsem moc rád, zachytí dosti nečistot a samotný fitr je pořád jako nový. Onen límec pak stačí sundat z filtru, zbavit chmíří a vyprat ho ve vlažné  jarové vodě. Po uschnutí navléci zpět na fitr a je po údržbě. Však pohleďte sami jak to vypadalo a jak to dopadlo.  

20210806_124441    20210806_124658     20210806_141229

Zastavím se ještě u přepravy na vozíku. Raptora s obracečem naložíte i na přívěsný vozík za auto s šíří 115 cm. Vejde se. Jediný problém je s nájezdy. Pojezdová kolečka obraceče mají rozchod kol 700 mm a kola Raptora 525 mm. Může být problém sehnat tak široké nájezdy, aby pojmuly rozdíly rozchodů kol, tak s tím počítejte. Rozměry rozchodů kol uvádím na středy pneu, prostě tak, jak se uvádět mají. 

Vážení to by bylo asi vše z práce s Raptorem a pásovým obracečem sena. Stroj mě opět přesvědčil, že díky zvolené konstrukci má "něco navíc". 

Hezký zbytek prázdnin. 

 

 

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.

Související články