Jsem jen obyčejný spokojený uživatel Vari - systému. Jsem s ním spokojen již 27 let. Rád se podělím s ostatními o zkušenosti při používání strojů Vari, tedy budu ponejvíce psát o těch strojích či adaptérech, které jsem "měl v ruce".
Zveřejněno: 10. 8. 2020, autor: Bronislav Malý, přečteno: 1 425✕
Po čase u mne zase vyvstala potřeba silného stroje, který jen tak něco nezastaví. Okamžitě jsem věděl, jaký to bude!
O mulčovači F-700 HYDRO jsem již psal před takřka čtyřmi roky. Tehdy jsem potřeboval vyčistit loučku u lesa s nálety a výmladky, trní, keře plus léta nesečená tráva. Tehdy stroj dokonale uspěl. No a nyní, shodou okolností, bylo třeba vyčistit sousední pole, jehož majitel onemocněl. To je to nejvyšší a nejhnusnější viz foto. Pak louku se zbytkem letos nesekané trávy a jako poslední část letos ladem ležící orná půda, která prošla před sečením částečnou "desikací". To už bude jen ve videu.
Lámal jsem si hlavu, čím do toho vjet a i zkoušel, ale vše marné. Zkoušel jsem lištovou sekačku. Možná by to šlo, ale musela by to být lišta, která nemá v šíři záběru žádnou překážku, jako motor a převodovku, a takovou nemám. Vlastním i vyžínač křovin F-550, ale na toto je prostě slabý. Neprotlačí se do sebe prorostlou hmotou. Prostě až F-700 Hydro si s tím poradil a uspěl. Výška porostu určitě přes 1,5 metru. Uf, posečeno zmulčováno, jde se na další.
To byla ta tráva. To už bylo úplně v pohodě, jen chodit za strojem a na konci jej otočit. V trávě takový stroj může vodit i žena. Stroj si se zbytkem poradí. Maximálně zkorigovat pojezdovou rychlost.
Jako poslední bylo to pole s částečně proschlým plevelem. Kde to bylo suché, vůbec mulčovač nevěděl, že něco seče, v zeleném, plném vody už věděl o hmotě, ale díky výkonu, který mu dává profesionální motor Honda GXV 390, si s tím poradil.
Po mojí první zkušenosti s mulčovačem se na něm pár věcí změnilo. Dostal jiné pneu, jak přední, tak hnací, ale jako podstatnou změnu a podstatně k lepšímu považuji přeskupení ovládacích pák na řídítkách. Teď už jednou rukou drží obsluha páku spojky pojezdu a páku kladky pohonu nože, takže druhou rukou může pěhem práce manipulovat s pákou ovládání převodovky a plynule měnit rychlost pojezdu, nebo směr vpřed - vzad. Naprosto ideální a pěkně se s tím pracuje. Málo hmoty - zrychlíme, moc hmoty - zpomalíme a dáme stroji čas na zpracování a zásobujeme ho pomaleji. Není nutné zastavovat, jako třeba u tuzemské konkurence. Pak to největší kouzlo, hydro pojezdu, totiž úplně postrádá smysl. Motor je pořád stejný a je to dobrý motor, který stroji dává pořádný výkon. Myslím si, že jsem sekal dost extrém. Náročný právě na motor, ale někdy i na obsluhu. Každopádně motor obstál na výbornou a stroj se svojí trakcí také. Je také třeba počítat s faktem, že takový motor nemá spotřebu kolem jednoho litru na hodinu, jak jsme zvyklí z těch malých Hond. Je to logické - výkon. Když chci výkon, musím nakrmit, to myslím chápe každý.
Tak to je vše, přátelé, kolem mé letní úklidové anabáze a jen doufám, že moje další shledání s tímto strojem nebude dříve než zase po čtyřech letech. Protože když udržuju co moje jest, nenechám to dojít až do extrému a zvládám to svojí F-550. S ním sice nic nevypěstuju, ale jsem plně soběstačný.
Děkuji za pochopení Bronislav