KDO NEMAŽE 2 . . . . . a půl

Zveřejněno: 3. 4. 2019, autor: Bronislav Malý, přečteno: 4 192✕

Už při psaní prvního článku o tomto motoru jsem zvažoval, jestli se nepokusit o znovu rozpohybování a uvedení do provozu. Tak jsem začal !!!

 

 

Článek nebude nijak dlouhý a úchvatný. Šel jsem do opravy jen tak z legrace. No je to taková oprava "za minimální cenu" a vyzkoušet si a popsat, jestli je to cesta či nikoliv. No, můžu říct, že cesta to je, ale s nejistým výsledkem a především s nejistou životností motoru. Zcela záměrně, jsem nekupoval originální náhradní díly, ale objednával jsem OEM díly přes zahraniční Eshop. Také je logické, že takto asi nemůže opravovat oficiální servis, to si může dovolit jen člověk sám doma pro sebe. Ojnici, pístní kroužky, sadu těsnění, gufera lze koupit jako OEM díly i v ČR, ale jak se ukázalo, za dvojnásobnou cenu. Takže cosi jsem ušetřil, zase jsem si měsíc počkal na dodání. Mezitím jsem se pustil do mytí dílů motoru a celkové přípravy na montáž. Píst jsem použil starý, nepodařilo se mi na onom shopu najít píst pro GXV motory. Jen pro GX ale ten je kratší, ale průměr stejný. Přišly díly, ojnici jsem dopasoval na čep kliky, který jsem "přeleštil" 1200 smirkovým papírem, až se volně a bez vůle na čepu otáčela. Tady zase vidíte, že tento postup je "na doma", to si žádný servis nedovolí takto "opravovat". Pro ně je klika na výměnu - pochopitelně. No a začal jsem skládat, rozvody, regulátor otáček, hlava, zapalování, setrvačník a plastíky. Nebudu z toho dělat kovbojku - výsledek je, že tento motor na pár prvních zatáhnutí ožil a vrčíííí!!!  Prohlédněte těch pár fotek. Video jsem netočil, to by snad ani nestálo za to. Snad mi budete věřit.

IMG_20181124_141603  IMG_20181124_141648  IMG_20181124_141854IMG_20181208_141118   IMG_20181208_141056

Chci znovu zdůraznit, že do poslední chvíle to byla pro mne velká neznámá a nejistá investice, jak to celé dopadne. A má-li někdo pocit, že jsem ukrutně šikovný, tak teda fakt nejsem. Mám však radost, že to jede! V některém příštím článku vás třeba budu informovat, zda motor ještě jede a jak se mu daří.

PS: A starejte se o ty svoje strojky, ať Vám dělají jen radost!!

S úctou Bronislav

 

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.

Související články