Jsem jen obyčejný spokojený uživatel Vari - systému. Jsem s ním spokojen již 27 let. Rád se podělím s ostatními o zkušenosti při používání strojů Vari, tedy budu ponejvíce psát o těch strojích či adaptérech, které jsem "měl v ruce".
Zveřejněno: 20. 10. 2018, autor: Bronislav Malý, přečteno: 3 484✕
Kdo ho má, hledí si ho, všemožně hýčká a svědomitě o něj pečuje, protože ví co má, no a někteří už jen vzpomínají.
Jak lze vidět, bude řeč o motoru Honda GXV 160 jako pohonné jednotky VARI. Motor z řady GXV, kterou Honda označovala za profi řadu.
Tento motor poháněl něco, co nějakým způsobem seče trávu, ovšem neměl lehký život a zacházení. Je omlácený a celý takový jakýsi "voškubaný". Vytlučený tlumič výfuku, u karburátoru menší senový "hnízo", sací koleno špinavější než vzduchový fitr. První známka nulové údržby, ale na to motory neumírají a běží dál.
Na co vlastně ten motor "umřel"? Prasklo ojniční ložisko dole na klice!!! Proč? Nevím, nebyl jsem u toho, ale troufl bych si určit, že se zadřelo a puklo. Úzce to souvisí s tou neúdržbou a kontrolou před prací. Motor neměl dostatek oleje a to co tam bylo, mnoho motohodin nikdo neměnil. Povšiměte si, prosím, kalu na dně spodního dílu klikové skříně. Konzistence a vrstva jasně vypovídající o nepravidelné a asi zcela vyjímečné výměně oleje. Spousta lidí řeší kvalitu oleje jaký použít. Jasně, chce pro motor to nejlepší, ale stejně důležitá je i včasná výměna a je jedno, jak kvalitní olej tam byl. Kontrola jeho množství před "výjezdem" je snad samozřejmostí! No jo, ale co teď s tím? Jen nová ojnice to nespraví, bude třeba i klika. Je vydřený čep ojnice. A už jsme u ekonomické stránky věci. Díly plus práce - vyplatí se to? Není lepší a celkově výhodnější tento motor odevzdat u prodejce a v ekodotaci vzít nový? To si musí rozhodnout každý sám, co mu bude více vyhovovat. Každopádně je tohoto motoru škoda, velká škoda.
No a kdo má smůlu, dopadne dle foto. Ojnice prorazila blok motoru. No uznejte, není to opravdu škoda?
No jo no, tak to prostě chodí. Když není u obchodníka Olej Honda, ale třeba jen olej VARI, je pořád lepší tam provést výměnu s tímto olejem, než neprovést výměnu vůbec. Soukromě si myslím, že ten olej VARI není zase tak špatný a motoru Honda neškodící.
Mám problémy s hledáním názvů svých témat a tak jsem použil shodný se svým předchozím článkem, jen jsem přidal číslici. Mám za to, že ty články se sebou tak nějak souvisí a je jedno, jestli se starat v rámci údržby o motor, nebo převodovku. Jinak stále ocením kritické připomínky od těch, co se jim moje psaní nelíbí a dávají mínusové palce. Stále jim jejich volbu neupírám a respektuju ji, jen chci vědět . . . rád bych věděl proč? V rámci možností na sobě zapracuju. Ovšem od těch, co chodí po prodejnách a vykřikují že všichni blogeři jsou blbí, nic neumí a ničemu nerozumí, tak od těch ani nic nečekám.
Máme zde podzim. Přeju úspěšnou orbu bez závad, aby byla práce ku radosti.
S úctou
Bronislav