Premiérová orba s Kohlerem

Zveřejněno: 6. 11. 2022, autor: Jan Kopřiva, přečteno: 984✕

Tak a mám zoráno. Je to neuvěřitelné, ale mám za sebou 45 let podzimní orby nejdřív s Terrou a později s Vari. Nejsem nostalgický, ale trochu vzpomínání neuškodí. Začínal jsem s Terrou, převodovkou T-20  a dvoutaktním motorem. Na naší těžké horské půdě to nebyla žádná sláva, na dvoutakt to bylo moc. Motor se dusil a bez mé fyzické pomoci bych nezoral.

 

Přechod na převodovku DSK-317 a čtyřtaktní motor PJGCV 190 byl malý zázrak. Světe div se, stroj sám jezdil, jen jsem ho vodil po poli. Moje spokojenost byla maximální. Není už kam se dál posunout.  Ale  je. Od jara mám motor Kohler a tak měl nyní premiéru při orbě. Abych to vysvětlil, orbu beru jako vrchol práce stroje Vari.

 

A Kohler svým výkonem zamázl mé nadšení ze 190. Počasí zrovna nevyšlo, bylo po dešti a navíc jsem zaorával poměrně velké množství kvalitního hnoje. Ale motor rovnoměrně šlapal, zatížení se na chodu ani výkonu neprojevilo. Pohybuji se na horách a tak se olejové tlakové mazaní hodí a palivové čerpadlo v náklonech a kopcích je příjemná třešnička na dortu, prostě nádrž vždy do sucha. Co k tomu dodat, nemám ke Kohleru připomínek. 

 

Tak už jsem s oráním na vrcholu spokojenosti? Spokojený jsem, ale vždy je co vylepšovat. Nemám roudnický pluh a ani po něm netoužím, ořu s APH – 352. Protože zaorávám hnůj, musím sundat krojidla. Bral bych kotoučová, na ty se organický materiál nelepí a zem se krásně odkrojí. A ještě trochu víc šroubovitější slupice – pak už nikdo nemusí pokukovat po nesmyslně předražených roudničácích. A protože jsem maximalista, bral bych ještě jedno malinké vylepšení. V mokré půdě a hnoji se vzorek pneumatik zalepí a nepomůžou ani ocelové návleky. Mít tak zásekové lopatky na bocích kol, oralo by se bez sebemenšího proklouznutí.  Jsem optimista a tak věřím, že se těchto drobností dočkám. Pardon, dočká se celá velká rodina Varistů.

 

20221017_180847  20221017_182552  20221022_145925

 

20221010_142035  20221022_155452  20221022_155933

 

 

20221022_155330  20221022_165315  20221022_165210

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.