Teče vám olej z převodovky?

Zveřejněno: 27. 11. 2017, autor: Bronislav Malý

Zjistili jste, že vám kolem vývodů šnekového kola pro pohon poloos vytéká olej? Nebojte, i to svépomocí zvládneme či zvládnete!!!

Podobně jako u výměny oleje i tentokrát budu psát o starším provedení převodovky DSK-317 s nápravou pro osový čep. I proto, že je těhle převodovek v provozu stále nejvíc a také proto, že právě díky letitému provozu se u nich tato závada vyskytuje.

Mnoho lidí si myslí, že je třeba oddělat boční víko šnekového kola. Omyl, není to třeba. Olej může vytékat kolem šestihranu nebo kolem vnějšího průměru opěrného kroužku. Za první případ může netěsnící "O" kroužek, který je ve vnitřním průměru opěrného kroužku a za druhý problém může hřídelové těsnění "GUFERO". Je to ale jedno, v případě opravy velmi doporučuju vyměnit oba díly. Proč snad nebudu popisovat. Takže vypusťte olej a jdeme na to!!!

IMG_20171112_120913IMG_20171112_121158Jako první a nejproblematičtější úkol je "vydolovat" ten opěrný kroužek z boku u šestihranu. Nemám žádné "originální" dílenské přípravky či nářadí a tak v mém případě jsem si pomohl a použil jakési ruské kleště "segrovky". Rozepřít a mírně viklat s tahem nahoru a je to!!!  Oddělí se vám ten opěrný kroužek, uvidíte ten "O" kroužek a v převodovce uvidíte gufero a částečně i ložisko. "O" kroužek a plstěné těsnění vypíchnete ven a vše nahradíte ho novým, stejně tak s guferem. Gufero vytlačíte či "vyloupnete" ven a nahradíte novým. Rozměry "O" kroužku nebo toho gufera najdete v návodu k převodovce a kdo ho zrovna nemůže najít, mrkne na stránky výrobce do sekce Návody k obsluze, nebo katalogu ND, tam to vše je. No a nové gufero už jen nalisovat, naklepat na svoje místo, pod ním je segerovka, takže má kam "dosednout", vložit plstěné těsnění a můžete začít skládat zpět.

 

Dbejte na čistotu ploch a nový "O" kroužek a gufero potřete novým olejem, ať se to lépe sesazuje a klouže to. Opěrný kroužek tedy vtlačíme na místo a ujistíme se, že je na původním místě. Pak můžeme nalít, nejlépe nový převodový olej a namontovat tažnou nápravu, kde stažením si vše sedne na 100 %. Mějte také na paměti, že osový čep se vkládá z prava do leva a utahuje se "jen" na cca 75Nm max.  Pak podložka, korunková matice a závlačka a je to.

IMG_20171112_121025IMG_20171112_120957

Po nasazení motoru je na místě zkušební jízda a věřím, že i pochvala, jak je to jednoduchý, jak jsme šikovní, a že už to neteče. Ty práce nejsou na Vari nijak složité, jen se neví "jak na to". A když někdo ukáže - naznačí, už to tak složitě nevypadá a "jde se do toho"!!

Tak ať se Vám dílo daří, kdo bude mít dotaz, pořád platí - zeptejte se, pokud budu vědět, rád odpovím.

Hezké dny přátelé

Hodnocení článku:
261 / 195
Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.