F-700 HYDRO

Zveřejněno: 28. 11. 2016, autor: Bronislav Malý

Začalo období klidu strojů, alespoň u některých, a já si vzpomněl, že bych se mohl podělit o krátkou zkušenost s tímto strojem. Kdo chce - čtěte.

V průběhu roku jsem si všiml na stránkách Vari připravovaného mulčovače F-700 HYDRO. Po mých velice dobrých zkušenostech s BDR-1200 při sečení jsem si říkal, že by nebylo marný alespoň vyzkoušet tento stroj, kde je stejný, mě překvapující a uchu lahodící motor. Začal jsem telefonovat. Vybral jsem si z kontaktů na stránkách Vari a tedy to "odnesl"  oblastní obchodní zástupce, pod kterého spadám a vznesl jsem dotaz, zda bude možné si tuto novinku před koupí vyzkoušet. Bylo mi sděleno, že je to možné už nyní a že se můžeme domluvit na termínu, kdy stroj přiveze. Snad pochopíte, že jsem si tuto nabídku nemohl nechat ujít. Obzvlášť, když vím o jedné loučce s náletem, co by potřebovala "vyčistit" a já se na to od jara chystal  křovinořezem a sekačkou. No trvalo to zhruba deset dní včetně jednoho víkendu a firemní auto bylo před domem.

Trocha teorie k ovládání a vyrážíme "do terénu". Musím říct, že ač bylo nastaveno sečení na nejvýš, v tom, jak to slušně říct, bordelu, jsem se jednomu kamenu neubránil. Rána jak z děla, z pod krytu se zaprášilo a vyběhl kámen. Zastavím, prohlížím ten šutr, vidím čestvý lom. Pocouvnu se strojem a pod ním druhá půlka kamene. Prostě ho to rozpůlilo. No nazdar, říkám si. Prohlížím unašeč nože - nic. Prohlížím mulčovací nůž a jasně, na něm bylo znát, že se potkal s kamenem. Takže zub v ostří, ale jinak žádná deformace či jiné vibrace naznačující poškození. Mohlo se vesele pokračovat v práci. O likvidaci keřů, které tam rostly, pak už asi není třeba psát. Šlo to v pohodě. Jen je třeba při práci se strojem a větších keřích používat vlastní tykev a tak nějak přizpůsobit pojezd a ovládání stroje extrémním podmínkám a jejich potřebám. Nepostačí se jen držet madel a bezstarostně kráčet za strojem. Pak stroj pobere z prvního pohledu i nemožné.

Hydrostatická převodovka je v tomto případě dobrou volbou pro plynulou regulaci pojezdové rychlosti a "síly" má také dost. Ještě lepší jsou foukaná hnaná kola, respektive pneu "Balony". Dobrá trakce na trávě, řekl bych, lepší než klasika šípový vzor. Snad toto provedení lze označit za nízkotlaké. No co Vám budu povídat. Prohlédněte fotky, mrkněte na video, posuďte sami.

Stále platí, že rád zodpovím dotazy, pokud teda mi ta krátká zkušenost dovolí. Komu se líbí, dejte palec nahoru, komu ne, ať dá palec dolů.

Kromě obvyklého přání pěkných dnů si dovolím Vám všem čtenářům poděkovat, že jste dočetli až sem, popřát Vám veselé svátky vánoční, užijte si je hlavně duševně než materialisticky, zastavte se, odpočiňte si a přeji Vám hodně úspěchů do nového roku.

IMG_20160805_145319 IMG_20160805_151414 IMG_20160805_152135 IMG_20160805_152145

IMG_20160805_154758 IMG_20160805_155256 IMG_20160805_154801

 

 

Hodnocení článku:
234 / 175
Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.