VARI na bílo

Zveřejněno: 21. 2. 2020, autor: Zbyněk  Spěšný, přečteno: 2 209✕

Kdo by si myslel, že VARI je technika na letní práce, šeredně by se mýlil.

Každý, kdo bydlí na horách, nebo alespoň pod horami, tak ví, že když napadne sníh, tak se člověk zahřeje jen než se prokope k brance, aby odešel z domu. I když letos byla zvlášť mizerná sněhová nadílka, přece jen se našly dny, kdy jsem zase s chutí zatáhl za šňůru XPéčka. VARI přece není jen na práce přes zahrádkářskou sezonu. Maká i v zimě. Před domem, přes cestu máme odstavnou plochu, kde parkuje auto moje žena a v zimě ji potřebuji vždy perfektně uklizenou. Co naplat, že každý průjezd silničářského pluhu mou práci částečně zhatí. Mám na to přece mašinky.

Nejprve jsem mou radlici ASR-850, kterou jsem pořídil již jako letitou babičku, připojil přes adaptér ASRA k převodovce DSK-317.1/S. Sílu to mělo obrovskou a nebál bych se s takto 20191113_160319vybaveným traktorem ani metrové závěje. Kola osazená všemi závažími dávají znát, že adheze je opravdu maximální a kola tlačí a nekloužou. Ale přece jen tato kombinace je do opravdu kruté zimy a vysoké sněhové nadílky.

Jelikož, jak jsem již psal výše, u nás letos sněhu moc nenapadlo, přišla na řadu má nově pořízená převodovka DSK-316.1PSVN. A jelikož radlice je vyrobena přímo pro připojení k této převodovce, 20200105_112132nebylo třeba adaptéru, který jsem pro jistotu (co kdyby napadl metr sněhu do rána, že jo? :-) ) nechal namontovaný na velké převodovce DSK 317. Na radlici jsem namontoval tři pětikilová srdíčka, abych zvýšil přilnavost kol k povrchu a vyrazil do sněhu.

A to byla panečku práce! Nesmírně mile překvapen jsem zjistil, jak lehce s třistašestnáctkou pracuje. Je to lehčí než s dětským kočárkem. Člověk se nezapotí ani kdyby chtěl a sníh má uklizený za pár minut. S lopatou bych si s tím vyhrál několik hodin. A když je sněhu po kolena a člověk potřebuje větší adhezi pneumatik k povrchu, není nic jednoduššího, než Varinku osadit sněhovými řetězy. Jelikož VARI dodává sadu řetězů na oba typa převodovek. Jak na DSK-317, tak na DSK-316. Například bez řetězů s třistasedmnáctkou už do lesa nejedu ani v létě. Rozdíl je velmi velmi znát. A ta investice se mnohokrát vrátí formou ušetřených nervů, zad a rukou při vyprošťování a překládání nákladu v návěsu, když zrovna nejde vyjet.

No co vám budu povídat. Video vám řekne víc. Manželka se jen smála, jak jsem schválně odhrnoval víc plochy, než bylo nutné, jen aby to tak rychle neskončilo. Práce s VARI je prostě boží!!!

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.