ANV – 400 K, aneb úprava vozíku Vari

Zveřejněno: 29. 4. 2020, autor: Miloš Valenta, přečteno: 6 487✕

ANV – 400 je obrovský pomocník pro převoz nejrůznějšího materiálu z místa na místo. Vozí hlínu, písek, stavební materiál, dřevo a jiné. Tak jej všichni známe. Nyní je na světě novinka ANV – 400 K. Co ale znamená to označení K? Vysvětlím…

Nebudu zbytečně chodit okolo horké kaše. Písmeno K v názvu znamená kontejner, nebo chcete-li kontejnerový systém.

Na první pohled se vozík příliš neliší od toho standardního, jak jej znáte od prodejce. Ten s označením K byl můj nápad na vylepšení, takže se standardně nedělá a nejde ho ani nikde jinde zakoupit. Vyrobil jsem pouze jeden kus, jako vždy, výhradně pro mé účely a používání. Jako pokaždé své nápady poskytuji také firmě Vari na shlédnutí, někdy i otestování.

Co lze zvenčí spatřit, a čím se na první pohled odlišuje, je ruční naviják těsně za sedačkou dole. Řeknu vám, měl jsem z pekla štěstí, protože tam přesně „padnul“ do osazení držáku pera sedačky, pouze bylo nutno upravit jeden otvor v navijáku, aby tam pasovaly dva šrouby, které pero drží. Pak ještě můžete spatřit pod přední částí korby zajišťovací čep s pružinou. Z každé strany jeden. Ti nejvíce bystří by možná ještě odhalili, že korba je vyvýšena proti originálu o 4,8 mm.

DSC04460DSC04106DSC04468DSC04469

 

 

 

 

Je tam samozřejmě více úprav. Můj projekt, jak jsem si na začátku určil, musí splňovat jednu podmínku, a to, že vše musí být vratitelné do původního stavu. To znamená, že nebudu svářet, či vrtat do originální konstrukce. Pouze nahrazovat, vkládat.

Takže jsem odspoda odšrouboval korbu, která drží na čtyřech šroubech M 10 na profilech, které zajišťují sklopení korby. Místo ní jsem přišrouboval rám vytvořený z U jeklů o rozměrech 60x40x3 mm. Ten slouží jako vedení pro lyžiny, které do něj budou vjíždět. Lyžiny jsem vyrobil z jeklů 45x45x2. Ty jsou na koncích zkoseny, kvůli náběhu a v místě uchycení ke korbě provrtány z jedné strany vrtákem 10,5 mm a z druhé strany větším, aby skrze otvor prošly hlavy originálních šroubů i s oříškem z Goly. Musí to tak být, protože hlavy šroubů by při natahování do rámu vadily.

Takže lyžiny jsem přišrouboval ke korbě zespodu pomocí původních šroubů do původních otvorů se závitem. Bez úprav.

DSC04095DSC04101DSC04104DSC04105DSC04466DSC04464DSC04461DSC04450DSC04451DSC04457DSC04456DSC04455

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tím mám tedy hotovou korbu s lyžinami a konstrukci na vozíku, na kterou se korba jednoduše „natáhne“ pomocí ručního navijáku pod sedačkou. Její zajištění proti posunu při jízdě je řešena dvěma západkovými trny s pružinou. Z každé strany jeden vepředu. Pro větší pevnost má trn v rámu vedení, takže je namáhán pouze na střih. Zkoušel jsem korbu plnou dřeva naložit pomocí navijáku na podvozek a naprosto v pohodě.

Tak a teď to využití: třeba pro komunál na rozvoz více koreb na různá místa pro naložení materiálem a opětovný svoz jedním podvozkem, nebo mezitím si mohou „natáhnout“ jinou nástavbu. A to bych snad ani nebyl já, kdybych se posléze do dalších nástaveb nepustil. To byl ten důvod, proč jsem to vymýšlel a vyrobil, že?

A co můžete čekat příště? Inu, další nástavbu. Já vám to prozradím, můžete se těšit! Budu na to „natahovat“ cisternu na rozvoz vody a zalévání. Hadicí i plošně.

Tak o tom zas příště…..

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.