Jarní start na první pokus

Zveřejněno: 29. 3. 2018, autor: Jaromír Malich, přečteno: 2 662✕

Zima o sobě dává ještě trošku vědět. Ale s tím, jak se rozbíhají první práce na zahradě, měli by jsme se taky podívat na naše Varíky, jestli jim šlape srdce po zimní přestávce.

Mě se podařilo nakopnout XP-200 na první pokus jako obvykle. Netoužím po tom, abych rval za startovací madlo jak zběsilý a tak se snažím si postup co nejvíc usnadnit. Naleju benzín, otevřu palivový kohout a stejným šroubkem, jako jsem na podzim použil na vypuštění paliva před odstávkou, jej natáhnu do karburátoru a zároveň odvzdušním. Pak už stačí jen napumpovat balonkem 3x až 4x a je připraveno. Ale ne všechno!

Servisní sada XP200Palivový kohoutDrenážní šroub karburace

Servisní sada je velice dobrá věc - hlavně v ní máte originální díly a doporučený typ oleje. Po nastartování motoru by jste měli jako další věc řešit výměnu oleje. Některé servisy Vás budou balamutit, že výměnu máte udělat na podzim. Pokud ale motor neprovozujete v zimě, nedává to absolutně žádný smysl. Jen vyhazujete peníze, protože olej se na jaře musí vyměnit každopádně. Přes zimu do něj absorbuje vzdušná vlhkost a tím ho znehodnotí. Po nastartování stačí udržet motor tři až pět minut v chodu, aby se olej prohřál, pak jej měním za nový.

Porovnání čistého a znečištěného filtruVložený čistý filtrNezapomeňte na zapalovací svíčku

Pokud jste vložku vzduchového filtru neměnili v rámci posezonní údržby, je dobré to udělat také teď. On zašpiněný filtr Vám vadit nebude, motoru se to ale moc nelíbí a reaguje na to zvýšením spotřeby. Některé motory mají vložku dvojitou - molitanový předfiltr a hlavní skládanou papírovou vložku, třeba jako bubnovka Agáta v Briggsové verzi nebo pohonná jednotka Honda GSV. Nedaleko od filtru je taky zapalovací svíčka, tu se vyplatí aspoň omrknout, jestli je krásně do cihlova vypálená.

Tak ať Vám motory spokojeně vrní celou sezónu!

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.