Travní sekačka MP1 504 BiS: tak trochu jiná liga

Zveřejněno: 10. 5. 2018, autor: Jaromír Malich

Tráva roste jako zběsilá, a to i přes suchý ráz počasí, který v posledních dnech u nás v horách panoval. Tak bylo nutné zakročit a zelený koberec zkrátit, aby zahrada vypadala pěkně. S touhle sekačkou to šlo jako po másle!

Novinka letošního roku, interně značená MP1 504 SQE, používá poslední generaci šasi, které je plechové, ale přední a zadní část je z tuhého plastu. Má to něco do sebe, protože z mých mnoha testových zkušeností vím, že takové stroje jsou v provozu velmi kultivované. Připadá mi, že to ani není o úsporách, ale spíš o vyšší třídě komfortu, protože silné mezistěny z plastu, pomáhají tlumit hluk a vibrace. Navíc profil těla sekačky je poměrně vysoký a jednodílná rukojeť velmi luxusní, prostě taková, jakou používají sekačky mnohem vyšší třídy.

Motor BS 575 IS používá vnitřnosti z většího 625EHrdlo palivové nádrže s uzávěremPapírový vzduchový filtrPohled na žací komoruStartovací knoflík

Hodně mě zajímal také úplně nový motor Briggs & Stratton s označením 575 IS. Tady žádné startovací lanko a rukojeť nehledejte, tady je elektrický startér s tou maličkou baterií, která je zapojená přímo na motor, takže žádné hyzdění stroje nevzhlednými kastlíky! Stačí je připojit baterii na motor, stisknout hrazdu brzdy motoru a stisknout tlačítko, motor bez problému naskočí. Pro technické nadšence jen dodám, že motor má zdvihový objem 150 ccm, rozvod OHV, automatický sytič, papírový skládaný filtr a DeLuxe tlumič výfuku. Proti něchtěnému spuštění motoru je možno ze spínací skříňky možno vyjmout pojistku a motor se zapojenou baterií nikdo nenastartuje.

 

Nebudu odbíhat a půjdu rovnou k sečení. S touhle sekačkou se pracuje naprosto úžasně. Teď ani nejde o vymakaný a pro mě velmi kultivovaný motor se startérem, ale spíš o sekačku jako celek. I manželka s ní pracovala a oba jsme se při následné diskuzi shodli na tom, že ač stroj vypadá a i je masivní, jeho ovládání je neuvěřitelně příjemné, člověka nic netlačí do rukou a po sekání si neušpiníme ruce, protože víko koše jde nadzvednout za výstupek, který tam je proto určen. Pokud zůstane větší množství trávy ve vyhazovacím tunelu, stačí nasadit koš a nastartovat. Byl jsem překvapen i solidním stavem sekací komory po ukončení sečení, znečištění bylo minimální a sběrací koš vždy velmi dobře naplněný. V základní výbavě najdete i mulčovací záslepku a deflektor pro použití bočního výhozu. Ještě k tomu koši: tady je jeden malý nedostatek a tím je absence spodního madla pro uchopení koše oběma rukama při vysypávání.

Boční linie stroje vypadají vcelku sympatickyPři sečeníSekačka při práciPři manipulaci s košem

Pokud půjdu do detailů, určitě musím zmínit, že tahle sekačka, jako její sestry ze stejné typové řady, mají vždy dvě ložiska 6001RS v každém kolečku a úplně zakrytovaný pojezdový řemínek. Nastavení výšky sečení je v pěti polohách centrálně jednou pákou. Briggs přepracoval u nových motorů otevírání nádrže paliva, které je nyní ne na závit, ale na bajonet. Prostě víčko po dolití nádrže jen nasadíte a pootočíte.

 

No vidíte, máme posekáno a jsem spokojený, že naše zahrada vypadá krásně upraveně. Tahle sekačka není největší kalibr, o kterém se minule zmínil můj velmi šikovný kolega a spolubloger Miloš Valenta, ale velmi příjemný a zdařilý stroj s prvky, které mohou být oceněny nejedním náročným majitelem zahrady. Když se celkově naprosto špičkově vyvedená sekačka spojí s takto propracovaným motorem, tak to už člověk má hned o čem přemýšlet....Pro představu, jak sekačka funguje, přidávám krátké video:

Tak zas příště!

Hodnocení článku:
79 / 61
Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.

Související články