Není mulčovač jako mulčovač

Zveřejněno: 28. 11. 2018, autor: Jan Kopřiva, přečteno: 3 542✕

Bez mulčovače si již neumím údržbu pozemků představit. Používám ho k pokusu přerostlé trávy, k údržbě luk s nálety dřevin a k dosekávání nedopasků na pastvinách. Mulčovač Vari F-700 mě slouží již řadu let k mé maximální spokojenosti.

Inovace tohoto robotníka pro rok 2018 s označením F-700 HYDRO mě zajímala, co tak může být na něm lepšího! Udělal jsem proto malý test na neudržovaném pozemku - můj to ale není, já mám louky v pořádku! V říjnu se zde nacházela podehnilá stařina, notně prorostlá otavou s desítkami malých náletů jasanů.

 

                                                   IMG_20181111_152028

Moje stará sedmistovka to bravurně zvládala, občas jsem sice musel zastavit a přeřadit na nižší rychlost podle hustoty porostu a nerovnosti terénu, ale sekala a sekala. Pak jsem vzal ten nový "zázrak". A zázrak to opravdu byl. Na první pohled vypadá celý stroj robustněji, a to především díky novým velkým kolům a úplně nové ergonomii řídítek, to podstatné se však skrývá uvnitř. Hydrostatická převodovka s automatickou uzávěrkou diferenciálu z dílny amerického Tuff Torqu. Rychlost jsem si tedy plynule měnil během jízdy bez nutnosti zastavení a přeřazení, což jsem ocenil také při otáčení, žádné dlouhé přeřazování, couvání a najíždění. Díky diferenciálu jsou otočky paráda, a pokud dojde k náznaku prokluzu kola, uzávěrka sama zasáhne a vy o tom ani nevíte, stroj má prostě neustále za všech okolností perfektní trakci.

 

                                              IMG_20181111_152258             

 

Velice praktická je i brzda s aretací. Parkování ve svahu je bez rizika nečekaného posunu stroje a při přepravě na návěsu se zabrzděný stroj ani nehne. A ještě jednu věc musím ocenit. U starého typu jsou provozní páky plechové a ne úplně šťastně tvarované na řídítka, prostě párkrát jsem si udělal přiskřípnutím pořádnou štěnici na ruce. U provedení HYDRO jsou všechny ovládací páky nové z kompozitních plastů od renomovaného evropského výrobce START, skřípnutí prostě už nehrozí.

 

  IMG_20181111_152504      IMG_20181111_151932_BURST002    IMG_20181111_152127

 

Ještě jsem nezmínil nový profi motor Honda GXV 390, který zase o kus silnější než na mojí staré F-700,  která je osazená Hondou GXV 340.

                             IMG_20181112_084614        IMG_20181112_084436

Jako vítěze tedy můžu jednoznačně označit F-700 HYDRO. Proti starému typu se lehčeji vede, snadno otáčí, pohodlně a rychle se mění rychlost pojezdu, bezpečně se zabrzdí a ovládací páky a řídítka jsou mnohem komfortnější. A nějaké nedostatky? Úplně nejsem nadšený z nové páčky nastavení výšky sečení. Při nastavení výšky jsou zapotřebí plně funkční obě ruce, zde je levá ruka částečně oslabená nutností zvednutí palce k páčce. Já vím, jsem šťoura, ale my maximalisté už takoví jsme.

 

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.