KDO NEMAŽE 2 . . . . .

Zveřejněno: 20. 10. 2018, autor: Bronislav Malý, přečteno: 4 690✕

Kdo ho má, hledí si ho, všemožně hýčká a svědomitě o něj pečuje, protože ví co má, no a někteří už jen vzpomínají.

Jak lze vidět, bude řeč o motoru Honda GXV 160 jako pohonné jednotky VARI. Motor z řady GXV, kterou Honda označovala za profi řadu.

Tento motor poháněl něco, co nějakým způsobem seče trávu, ovšem neměl lehký život a zacházení. Je omlácený a celý takový jakýsi "voškubaný". Vytlučený tlumič výfuku, u karburátoru menší senový "hnízo", sací koleno špinavější než vzduchový fitr. První známka nulové údržby, ale na to motory neumírají a běží dál.

IMG_20180915_115612        IMG_20180915_115648

 

Na co vlastně ten motor "umřel"? Prasklo ojniční ložisko dole na klice!!! Proč? Nevím, nebyl jsem u toho, ale troufl bych si určit, že se zadřelo a puklo. Úzce to souvisí s tou neúdržbou a kontrolou před prací. Motor neměl dostatek oleje a to co tam bylo, mnoho motohodin nikdo neměnil. Povšiměte si, prosím, kalu na dně spodního dílu klikové skříně. Konzistence a vrstva jasně vypovídající o nepravidelné a asi zcela vyjímečné výměně oleje. Spousta lidí řeší kvalitu oleje jaký použít. Jasně, chce pro motor to nejlepší, ale stejně důležitá je i včasná výměna a je jedno, jak kvalitní olej tam byl. Kontrola jeho množství před "výjezdem" je snad samozřejmostí! No jo, ale co teď s tím? Jen nová ojnice to nespraví, bude třeba i klika. Je vydřený čep ojnice. A už jsme u ekonomické stránky věci. Díly plus práce - vyplatí se to? Není lepší a celkově výhodnější tento motor odevzdat u prodejce a v ekodotaci vzít nový?  To si musí rozhodnout každý sám, co mu bude více vyhovovat. Každopádně je tohoto motoru škoda, velká škoda.

 

IMG_20180922_171208   IMG_20180922_171339   IMG_20180922_171432 

IMG_20180922_171637   IMG_20180922_171815   IMG_20180922_171848

 

No a kdo má smůlu, dopadne dle foto. Ojnice prorazila blok motoru. No uznejte, není to opravdu škoda?

IMG_20180926_162118

No jo no, tak to prostě chodí. Když není u obchodníka Olej Honda, ale třeba jen olej VARI, je pořád lepší tam provést výměnu s tímto olejem, než neprovést výměnu vůbec. Soukromě si myslím, že ten olej VARI není zase tak špatný a motoru  Honda neškodící.

Mám problémy s hledáním názvů svých témat a tak jsem použil shodný se svým předchozím článkem, jen jsem přidal číslici. Mám za to, že ty články se sebou tak nějak souvisí a je jedno, jestli se starat v rámci údržby o motor, nebo převodovku. Jinak stále ocením kritické připomínky od těch, co se jim moje psaní nelíbí a dávají mínusové palce. Stále jim jejich volbu neupírám a respektuju ji, jen chci vědět . . .  rád bych věděl proč? V rámci možností na sobě zapracuju. Ovšem od těch, co chodí po prodejnách a vykřikují že všichni blogeři jsou blbí, nic neumí a ničemu nerozumí, tak od těch ani nic nečekám.

Máme zde podzim. Přeju úspěšnou orbu bez závad, aby byla práce ku radosti.

S úctou

Bronislav

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.

Související články