Travní sekačka CSL 484 G

Zveřejněno: 17. 5. 2018, autor: Jaromír Malich, přečteno: 2 562✕

Další ze strojů, který se v nabídce VARI nedá přehlédnout, je CSL 484 G. Jde o základní pojezdovou sekačku v nabídce značky. Zajímalo mě, jak si poradí se sečením první trávy.

Z VARI mi zapůjčili úplně nový kus této sekačky, takže určitě tušíte, jak jsem se těšil, že mám možnost testovat něco, co je syrové, nezaběhnuté. A hned na začátku chválím skládací rukojeť, která je dvojdílná. Při úplném složení přes motor nepřesahuje délku skeletu. Pak se pohodlně vejde do kufru krátké Fabie nebo jiných aut s obdobně velkým zavazadlovým prostorem. Sekačka je vcelku lehoučká, váží pouhých 30 kg. Do auta jsem ji naložil bez problémů sám, vpředu ji uchopím uprostřed mezi kolečky, vzadu pak za jeden z držáků řidítek. Sem směřuje také malá připomínka - hodil by se přední nárazník s madlem.

Motor LoncinOvládací prvkyPohled na vzduchový flitr

Poté, co jsem sekačku dovezl na zahradu, podíval jsem se trošku více na zpracování detailů. Tady mě nic nezklamalo, dvě základní bolístky laciných sekaček tady nevidím - řemínek pojezdu je pořádně zakrytovaný a v každém kolečku jsem našel dvě valivá ložiska. Právě i z části odkrytý řemínek je zárukou, že se do něj může dostávat tráva, ten následně prokluzuje a tím se ničí. Velká kola s pouzdry nebo jen jedním ložiskem jsou zdrojem vůlí nebo rozlomení koleček při práci v nerovném terénu při otáčení sekačky stylem ,,na zadní“. Řešení upevnění rukojetí s růžicí proti závitu je klasikou, která nezlobí. Držáky rukojeti nejsou přivařené, ale přišroubované do šasi. Přední a zadní přepážky uvnitř těla jsou plastové a jsou na nich upevněny obě nápravy, zadní přepážka v sobě má integrován vyhazovací tunel a zároveň kryje převodovku pojezdu před případným poškozením tuhým předmětem.

V žací komoře si nešlo nevšimnout precizního zakrytování pojezdového řemeneUkazatel naplněnosti koše

Sekačka startuje studená na třetí až čtvrtý pokus. Nejprve je třeba napumpovat benzín červeným balonkem nastřikovače do karburátoru, motor pak naskočí. Vzduchový filtr je z jemného molitanu, nechybí ani vypouštěcí šroub karburace, který na motorech používám vždy na podzim, když odstavuji stroje a chci si být jistý, že nikde žádný benzin nezbyl. Při sečení se objem 140 ccm projevuje vcelku sebejistě, otáčky nekolísají ani při sekání hustší nebo vyšší trávy. Motor jako takový má vcelku příjemný zvuk a nijak neruší. Pokud je ohřátý, start je bleskurychlý. Stačí jen zlehka zatáhnout za madlo startovací šňůry.  Dvě hrazdy nemají měkčení ale nijak netlačí do rukou. Pracovní plocha řidítek je potažena pryžovým návlekem ke snížení přenosu vibrací. Lze jej nastavit ve dvou polohách.

Při práci 2Při práciPři práci 1Koš je velmi solidně naplněnýPři práci 3

Sepnutí pojedu je doprovázeno citelným škubnutím a sekačka je poměrně rychlá, alespoň při porovnání s dříve testovanou MP1 504. Avšak tyto vlastnosti ničemu nevadí. Koš je i tak velmi solidně naplněn - o stavu naplnění koše informuje ukazatel. Výšku sečení je možno nastavit v pěti polohách. Například, když v trávníku vykvetou pampelišky, je s nimi třeba co nejdříve zatočit, pro to je ideální nastavit sekačku na prostřední stupeň výšky. Pak je trávník krásně posečený a nekoukají z něj nevzhledné stvoly po květech.

Do nepříliš výrazného stroje se podařilo zabalit mix vlastností, které osloví především ty, jež chtějí levnou, obratnou a spolehlivou značkovou sekačku. Díky velmi jednoduché, ale zároveň propracované konstrukci a také povedenému motoru Loncin odvede CSL 484 G svoji službu tak jak uživatel očekává. Potěší i dotažené detaily. Menší záběr 48 cm je vhodný pro sečení souvislých ploch s mixem různých překážek, kde se projeví obrovská obratnost a hbitost stroje.

 

Mějte se krásně.

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.

Související články