Kátrovačka KTR - V 80

Zveřejněno: 30. 3. 2017, autor: Miloš Valenta, přečteno: 19 009✕

Chtěl bych vám opět představit další z mých práciusnadňovacích výrobků, kdy lenost mě dohnala k zamyšlení nad ulehčením každoroční dřiny s kompostem.  

Upozornění - budu lehce přehánět, ale je to čistá pravda!

Dosud naše práce probíhala přibližně takto: jako rodina jsme si vyčlenili víkend na to protivné kátrování, které zabere minimálně celý den. Kdesi vzadu na konci pozemku je kompost vytvořený ze spadlého listí, hlíny a trávy z celé zahrady a rokle. A je veliký, převeliký a v tuto dobu i nenáviděný. Nástup na prosévání začne hned ráno. Na kolečku přivezeme lopatu, kátrovací síto v rámu a hodně tekutin na žízeň. Nyní nastane ta pravá otrocká dřina - hod lopatou na síto asi tak šestkrát. Bohužel nepropadá hned vše - hromada před i za kátrovačkou je asi přibližně stejná a tak je potřeba oněch šest lopat ještě tak pětkrát zopakovat. Fajn - za sítem je toho již dost, lze to naložit na kolečko a absolvovat cca 200 metrů lehce do kopečka k záhonkům, či políčku. To vše se opakuje až do soumraku, kdy doma mě čeká příjemně teplá napuštěná vana a na stole sklenice s vodou a dva brufeny na bolest zad.

/ram/KTR -V 80 připraven do akce

Dnes již tomu tak není - používám KTR - V 80, překlad názvu je: KTR= kátrovačka,V= Valenta - možná i Vari a 80 je průměr spojky motoru.

 

 

 

 

 

Zde je popis:

Stroj se posadí na bočnice vozíku ANV-400 a uchytí proti posunutí pod lemem bočnic pomocí šroubů M8 s hákem. Buben musí přečnívat lehce za zadní čelo vozíku. Je potřeba buben sklopit (jde až o 15° plynule nastavitelných trapézovým šroubem s maticí), protože zbytky neprosetého materiálu pak samy vypadávají při prosévání mimo vozík a prosetý přímo do vozíku. Úhel sklonu závisí na druhu materiálu a jeho vlhkosti. Kompost se hází do bubnu zepředu jako do míchačky. Převodová skříň je demontovatelná pro použití k původním účelům, též motor je společný pro příjezd-kátrování-odvoz prosetého materiálu. Buben je přes kužel s koncovým závitem a maticí (zaručuje pevné a přesné spojení) nasazen na vlastní hřídeli, ta je uložena ve vedení s ložisky a na druhé straně je nalisován přes klínek unašeč gumové hardy spojky. Druhý unašeč této spojky je upraven na nasunutí  a sešroubování s šestihranným vývodem převodové skříně. Tím je zaručena souběžnost mezi oběma hřídeli, změkčení chodu a rázů při práci a odlehčení zátěže na vývod z převodové skříně. Pohon zajišťuje převodovka T-19, lze i DSK-316 a motor Honda GSV 190.

Proč toto řešení a ne elektromotor s převodovkou? Nemám prostě v takové délce zahrady s roklí možnost připojení na proud a prodlužovací kabely tahat rozhodně nemíním!

A jak po práci? Jdu domů, kde mě opět čeká příjemně teplá napuštěná vana a na stole.... hrnek s kafíčkem a zákuskem. Jo a venku ještě svítí sluníčko.

Děkujeme za Váš hlas. Řekněte o článku svým přátelům na Facebooku.

Související články

Související fotografie